Nuorodos

2013 m. kovo mėn.
P A T K P Š S
« Vas   Bal »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kategorijos

Kompiuterinių žaidimų kūrėjai blogi žmonės!

M. Almonaitis

,,Kompiuterinių žaidimų kūrėjai iš esmės blogi žmonės.“ Nebijokit, tai ne mano mintis. Tai – nuogirda. Tai – mintis, išsakyta žmogaus, kuris ką tik susipažino su vienu iš GTA žaidimų. Ir, aišku, mes esame linkę manyti, kad tokie pasisakymai – tik bobučių bambėjimas, tolygus kalboms apie pasaulio pabaigą. Bet, sutikite, kalbant apie kompiuterinių žaidimų žiaurumą ir tai, ko jie galimai moko, šios mintys įgauna prasmę. Jei kaimo močiutės geriau žinotų, kas dedasi kompiuteriniuose žaidimuose, jos galėtų plačiai ir svariai argumentuoti savo nuomonę, kad kompiuteriniai žaidimai yra velnio siųstas BLOGIS! Bet, pasvėrus visus pliusus ir minusus, aš turiu aiškią, asmenine patirtimi paremtą, nuomonę: kompiuteriniai žaidimai – tai greičiau gėris, negu blogis. Jų kūrėjai – ne velniai, o paprasti žmonės: vieni geresni, kiti blogesni.

Manau, jau žinote arba girdėjote, kad kompiuteriniai žaidimai lavina – mastymą, vaizduotę, erdvinį suvokimą, dėmesį, reakciją. Juos žaisdami mokomės ir kalbų, įprastai – anglų kalbos. Vien jau išplėtojus šiuos argumentus, būtų galima įrodyti, kad kompiuteriniai žaidimai yra ,,gėrio pusėje“. Bet visgi sugrįžkime prie kompiuterinių žaidimų kūrėjų: ar jie geri žmonės? Juk jie galėtų kurti žaidimus, kurie taip pat lavintų minėtus gabumus, bet nebūtų kupini žiaurumo, o dažnai ir narkotikų ar kitokių nusikaltimų. Manau, pateikiau pakankamai retorinių klausimų ir metas į juos atsakyti. Dabar aš jūsų pačių nuostabai vos vienu pavyzdžiu įrodysiu, kad bendrai kompiuterinių žaidimų kūrėjai nėra blogi, o tiesiog paprasti, skirtingi žmonės.

 

 

 

 

 

Trys milijardai valandų – tiek laiko visi žemės gyventojai kartu praleidžia žaisdami kompiuterinius žaidimus tik per savaitę. Jau vien tai, galima būtų sakyti, yra blogis. Bet! Žaisdami kompiuterinius žaidimus mes sprendžiame problemas. Problemos – nerealios, bet visgi. O jei galėtume pasaulį realybėje išgelbėti taip pat lengvai, kaip žaidime? Štai tokį klausimą uždavė Jane McGonigal, kompiuterinių žaidimų dizainerė, kūrėja iš JAV. Ji sukūrė kompiuterinį žaidimą Evoke. Tai internetinis žaidimas, kuriame jūs, kaip įprasta, gaunate užduotis. Tačiau žaidimo problemos realios. Jums nereikia sukti galvos, kaip užvaldyti virtualų pasaulį. Jūs gaunate misijas ,,quest‘us“, kuriuose sprendžiate realias problemas. Pavyzdžiui, jūs turite svarstyti, kaip išbręsti globalinio atšilimo problemą. Niekas nesitiki, kad jūs išspręsite šią problemą iš esmės. Bet žaidimas Evoke tampa savotiškomis varžybomis. Jūs varžotės su kitais realiais žmonėmis ir visi jie siūlo savo sprendimus. Kuris iš jūsų pasiūlys geriausią globalinio atšilimo sprendimo būdą? kuris iš jūsų sukurs geriausią blogą šia tema, kuris sukurs geriausią YT kanalą šia tema? Puiku, jog galiausiai laimėtojai apdovanojami. Realiai apdovanojami, ne žaidimo bonus taškai, ne virtualiais pinigais, o realiai! Galite laimėti kelionę į tarptautinį forumą, kuriame pristatysite savo idėjas, kai kuriais atvejais galite laimėti ir pinigų. Didelių sumų niekas nežada, bet tūkstantis žalių tikrai geriau nei laimėtas Travian žaidimo raundas. Šiuo metu prie Evoke galite prisijungti ir spręsti maisto trūkumo problemą, tokia tema buvo pasirinkta pasuktinam raundui.

Pagal panašų principą Jane McGonigal sukūrė ir žaidimą apie New York‘o biblioteką, pavadintą Find the Future (liet. Atraskite ateitį). Žaidimą galima žaisti dviem būdais, per internetą arba realybėje – išmaniojo telefono pagalba. Aišku, geriau žaisti realybėje. Trumpai tariant, žaidimo idėja tokia: jūs parsisiunčiate programėlę į savo išmanųjį telefoną. Tada nuėjus į biblioteką telefonas jums nurodo, kur eiti ir kokias knygas ar kokius archyvus jūs turite joje surasti (New Yorko viešoji biblioteka labai didelė). Suradę knygas, dokumentus, archyvus, jūs juos turite išanalizuoti ir remiantis jais parašyti istoriją. Įkėlus istoriją į internetą, ją vertina kiti žmonės ir renka laimėtojus.

Ir paskutinis Jane McGonigal žaidimas, kurį aš pristatysiu, tai SuperBetter. Šitą žaidimą net pats išbandžiau ir tikrai buvo smagu bei juokinga. Žaidimas privertė juoktis, nors sėdėjau vienas prie kompiuterio. Tikrai smagus žaidimas. Trumpai tariant, jo tikslas yra jus sustiprinti. Gaunate realaus gyvenimo užduotis ir keliatės ,,levelį“. O, tai tikrai daug juoko sukėlė. Pirmojo – jėgos lavinimo – lygio metu reikėjo iškelti kumščius ir laikyti penkias sekundes. Socialumo lavinimo pratimai kiek įdomesni. Pirmo lygio užduotis buvo padėkoti kam nors per facebooką arba email‘ą, arba pasisveikinti su kuo nors ir paspausti kažkam ranką 6 sekundes. Žodžiu, žaidimas crazy, bet tikrai sukelia juoką ir geras emocijas. Galima sudaryti ir specialias programas skirtas lavinti fizinius ar protinius gabumus. Tikrai rekomenduoju išbandyti šitą žaidimą, kad ir nerimtai.

Jane McGonigal pati viena įrodė, kad kompiuterinių žaidimų kūrėjai rūpinasi ir visuomene. Tai daug pasako ir apie visą žaidimų industriją, be kurios nebūtų ir mano išvardytų Jane McGonigal žaidimų. Kompiuterinių žaidimų pramonė 2011 metais buvo įvertinta 65 milijardais dolerių. Tai didžiulė pramonės dalis, kurios negalime ignoruoti, nors ir visada liks žaidimai apie nusikaltimus ar smurtą. Bet, kaip ir minėjau, pasvėrus pliusus ir minusus, galime daryti išvadą, kad aršius debatus tarp bambančių bobučių ir žaidimų mylėtojų laimi kompiuterinių žaidimų mylėtojai. O aš planuoju išbandyti ir kitus Jane McGonigal žaidimus, tą patį patariu ir jums!

Nuorodos
Jane McGonigal wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_McGonigal
Jane McGonikal kalba TED http://www.ted.com/speakers/jane_mcgonigal.html
Evoke http://www.urgentevoke.com/
Find the Future: The Game http://game.nypl.org/#home
SuperBetter https://www.superbetter.com/

 

http://manamedia.lt/

 

Komentarai

benas
kovo 19, 2013 6:02 pm

kompiuteriniai žaidimai kuriuose yra smurto yra nustatyta mokslininkų, kad jie turi įtaką žmogaus agresijos sumažėjime realiame gyvenime

Rašyk komentarą